divendres, 17 de febrer del 2012

Testimoni del meu temps - SÍRIA




Com un castell de sorra desfent-se amb l'abraçada de les ones, tinc la sensació que el nostre món habitual es desfà lentament al meu voltant, estic assistint a la mort d'una societat que ens diuen que és inviable, inservible, caduca per a aquest nou segle.

Tot al nostre voltant es destrueix, el món ha fet un gir inesperat, el que abans era felicitat s'ha convertit en llàgrimes, dolor, tristesa, derrota ... Ara les paraules no tenen significat, són només això paraules que quan bufa el vent es van lluny, cada vegada més lluny, a un lloc on ja no puguin ser escoltades.

Ara és quan les paraules sobren i els fets són els que realment importen, no podem seguir com a simples espectadors, observant des de la distància del nostre fràgil benestar, som els següents de la llista ....

Imatges duríssimes, insuportables envaeixen les nostres mirades, ens omplen de preguntes i més preguntes, nit rere nit, la lluna, els estels i la foscor són testimonis del dolor del món.

Estic fart de veure com es massacren a pobles sencers amb la major impunitat i em pregunto quins nous horrors em queden per descobrir ... perquè el dia que perdin la fe, deixessin de lluitar, es rendiran i jo no podre suportar una decepció més, no podré seguir veient el seu dolor ... necessito una mica de llum entre tanta foscor. 

Joan Cujan 2012 - Foto: Javi Navarro (Castells de sorra)


Como un castillo de arena deshaciéndose con el abrazo de las olas, tengo la sensación de que nuestro mundo habitual se deshace lentamente a mi alrededor, estoy asistiendo a la muerte de una sociedad que nos dicen que es inviable, inservible, caduca para este nuevo siglo.
Todo a nuestro alrededor se destruye, el mundo ha dado un giro inesperado, lo que antes era felicidad se ha convertido en lágrimas, dolor, tristeza, derrota ... Ahora las palabras no tienen significado, son sólo eso palabras que cuando sopla el viento se van lejos, cada vez más lejos, a un lugar donde ya no puedan ser escuchadas.
Ahora es cuando las palabras sobran y los hechos son los que realmente importan, no podemos seguir como simples espectadores, observando desde la distancia de nuestro frágil bienestar, somos los siguientes de la lista ....
Imágenes durísimas, insoportables invaden nuestras miradas, nos llenan de preguntas y más preguntas, noche tras noche, la luna, las estrellas y la oscuridad son testigos del dolor del mundo.

Estoy harto de ver como se masacran a pueblos enteros con la mayor impunidad y me pregunto qué nuevos horrores me quedan por descubrir ... porque el día que pierdan la fe, dejaran de luchar, se rendirán y yo no podre soportar una decepción más, no podré seguir viendo su dolor ... necesito un poco de luz entre tanta oscuridad.