divendres, 6 de juliol del 2018

L’ESCORÇA DELS DIES



Ahir mentre feia temps per assistir a un recital d'Amancio Prada, vaig veure un petit jardí amb nombrosos plataners, cada vegada més difícils de trobar a la ciutat de Barcelona. Amb el pas dels anys el tronc es fa gran i l'escorça es bada i acaba caient a terra, formant al tronc, un llenç amb unes formes fantàstiques, acompanyades d'una gamma de colors preciosa, que va canvia'n segons  incideix la llum. Des de la meva infantesa sempre he sentit molta curiositat en observar la seva escorça amb molt de detall, m'ofereix moments màgics, que encoratgen la meva creativitat, apareixent davant dels meus ulls una infinitat d'imatges, que la meva imaginació converteix en formes recognoscibles. També s'enriqueix la nostra perceptibilitat, amb murs, pedres, núvols... el món exterior és ple de formes que volen donar-se a conèixer a través de la nostra sensibilitat.





Joan Cujan  2018