dissabte, 12 de juliol del 2014

¿Que et suggereix aquesta imatge?



Acostumo a pujar fotos de forma habitual a la web de fotografia: http://500px.com/cujanjoan
Un dia vaig decidir demanar la col·laboració dels usuaris perquè em comentessin el que segons la seva percepció representava la meva imatge.

Aquesta era la pregunta: M'agradaria que em comentéssiu el que us suggereix aquesta imatge, no em deixa de sorprendre la diversitat de pensaments i emocions que experimentem davant d'una mateixa imatge quan aquesta té poques referències de la realitat, no té so, no hi ha textos... cadascú la interpretem de diferent manera.

Va tenir nombroses respostes, una mostra representativa seria la següent:


Ignasi: Jo veig fum dibuixant una orella, o potser el traç del vol d'una papallona. Però també el mal doblegant el bé.

Sesé: Dali no està ..... però tu si.!!!!!,,, Em sembla una serp elèctrica, creuada per una espasa de llum.

Jacqueline: Jo veig una cara, a més, el meu pare sempre dibuixava una cara semblant amb números.

Loqueltiemponoborro: Em suggereix un músic de jazz ........

Daniel: Em suggereix a una jove ballant i sentint la música...

Miquel: A mi em sembla un tall que treu sang, com un símbol de dolor...

Jordi: Interessant i curiosa, sembla el cos d'una dona que es converteix en fum! (Aquesta va ser la que mes si va acostar)!

La meva resposta sobra el procés seguit i el significat del treball va ser el següent:
Gràcies per la vostra col·laboració, us agraeixo molt tots els comentaris.
Té dues possibles línies argumentals, una és: El yin/yang la dualitat de les forces oposades i complementàries, en aquest cas el bé i el mal.
La segona i la que vaig decidir explorar és la síntesi mínima del cos femení expressat en una línia contínua, sinuosa i sensual complementada amb una línia contundent. Aquesta línia sinuosa es va anar convertint cada vegada més lleugera, gairebé volàtil... fins a esdevenir fum que envolta i acaricia amb la seva sensual feminitat el llumí, origen i final de la seva passió.
Les meves felicitacions al Jordi Rispau per fer la interpretació més propera a la meva feina, encara que altres comentaris també estan molt a prop, sobretot en veure la representació femenina en la línia sinuosa. 


Joan Cujan  2014