divendres, 25 de gener del 2019

L'ART EN MOVIMENT, 1955-1975

OBRES OBERTES (L'art en moviment, 1955-1975) LA PEDERERA

El cinetisme no és "el que es mou", sinó la presa de consciència de la inestabilitat de la realitat - Jean Clay

A la meva manera de veure sempre hauria d'existir una connexió entre l'obra d'art (idea, missatge de l'autor), i com ho percep (emoció, comprensió) l'espectador. És una experiència que es transforma segons la mirada, que t'anima a interactuar amb la idea original, a replantejar-te la realitat. Si no hi és aquesta relació, si et deixa indiferent, fred, l'obra perd sentit, no té vida...




En aquesta creació de 1970 de Carlos Cruz-Diez, s'altera la percepció visual de l'observador, fins al punt que alguns dels colors observats no existeixen físicament a l'obra. Posa en evidència que el color és el resultat d'un procés que intervenen la llum, l'objecte i l'observador.