diumenge, 7 d’abril del 2013

ABSTRACCIÓ (Alguna cosa més que taques sense sentit)


Cap gran artista veu les coses com són en realitat, si ho fes, deixaria de ser artista. Oscar Wilde
El món de la realitat té els seus límits, el món de la imaginació és infinit " Jean J. Rousseau


                                               * Feu click a la imatge per ampliar 


Recordo l'emoció que vaig viure quan sent un nen vaig visitar amb els meus pares les coves d'Altamira (en aquells anys es podia visitar les coves originals), anys després ja gran, vaig sentir la necessitat de donar sortida a aquests sentiments, pintant aquesta aquarel·la amb detalls de pintura acrílica.

De vegades puc quedar absort durant minuts, veient com es desplaça un raig de llum, o una ombra per una paret, són moments màgics que transformen els objectes, els acaricien, els donen volum ... llavors el temps s'atura, les meves mans comencen a dibuixar en l'aire noves imatges que surten del meu interior, en aquests moments intento quedar-me solament amb les meves impressions i dibuixar amb uns simples traços, unes taques de color sobre un tros de paper per donar sortida a les meves emocions, el dibuixar és un mitjà vital d'expressió molt necessari per a mi. Aquestes mirades germinen una nova manera d'entendre la llum i l'espai, que em permeten jugar amb les formes i el  color a través de l'abstracció, en contraposició a una representació figurativa.  Encara que l'abstracció pugui semblar neutra i racional, si la deslliurem del mite de la fredor que tantes vegades l'envolta, l'univers abstracte està ple de textures i color, això em permet endinsar-me en la imatge i veure més enllà del que del que representa, per allunyar-me del rigor figuratiu i apropar-me a la emoció,  mitjançant la experimentació contínua y una reflexió de forta presència minimalista on el anàlisis de la llum i l'ombra sobre els objectes materials, adquireix un protagonisme rellevant.


Quan es crema el bosc, la naturalesa perd els seus colors ...


Text i Imatges: Joan Cujan



L'art és una mentida que ens apropa a la veritat. Pablo Picasso 

L'art és sobretot un estat de l'ànima. Marc Chagall