Cada dia que passa, Són unes línies escrites, una història despullada. Unes imatges somiades, una realitat manipulada. Un petó furtiu, una càlida abraçada. Un compromís complert, una il.lusió desaprofitada. Cada dia que passa, ens fa sentir-nos joves a la nostra maduresa per no envellir més ràpid que els dies, perquè no arribi la nit final.
dimecres, 8 de setembre del 2021
PORTA METÀL·LICA I VIOLí, 1956 - ANTONI TÀPIES
El Nadal de 1956, Alexandre Cirici va organitzar l'arranjament d'uns aparadors per la botiga de roba Gales, en col·laboració amb artistes emergents del moment: Joan Brossa, Modest Cuixart, Leopoldo Pomés, Josep M. Subirachs i Antoni Tàpies. Els aparadors situats a la cantonada del Passeig de Gràcia amb el carrer Diputació de Barcelona, acollien cinc interpretacions diferents del pessebre. La instal·lació de Tàpies va consistir en un violí col·locat a la part inferior esquerra de l'aparador, davant d'una porta metàl·lica de comerç. Amb una voluntat provocativa. Tàpies traslladava a l'interior d'una botiga burgesa un objecte estrident i lleig que sol estar a l'exterior dels comerços, i el contraposava a un violí, com volent mostrar la ceguesa de la mentalitat comercial davant de la creació artística.
Porta metàl·lica i violí, 1956 - Antoni Tàpies
Pintura sobre objecte-assemblatge 200 x 150 x 13 cm - Fundació Antoni Tàpies
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada